En till lyxigare banankaka!


Banankaka med choklad och cocos
                                                              175grader i ca 25-30min

*2,5dl mjöl
*1,5dl socker
*1tsk bakpulver
*1tsk vaniljsocker
*½tsk bikarbonat
*50gr margarin/smör
*2st mogna bananer
*4msk grädde, men jag tog mjölk
*1ägg
*ca 25gr blockchoklad, ljus,vit el mörk.
*cocos att strö på

Smällt margarinet, under tiden blandar du ihop
mjöl,socker,bakpulver,vaniljsocker,bikarbonat.
Alla torra ingridienser!
I det smällta margarinet har du ner dom mosade bananerna och grädde/mjölken, rör ihop det och vispa sedan ner ägget.

Blanda ihop allt fort till en smet och i en smord och ströad form. Jag tar faktist cocos istället för ströbröd nästan jämt.
In i nedre delen av ugnen i 175grader i ca 25-30min.

Under tiden så river du chokladen.


När kakan är klar, så ta ut den och strö över chokladen. Som du sedan med en pensel el nått smetar ut på kakan när den börjat smällta lite.
Sen strör du över lite cocos..


Vi åt den som efterrätt och den var riktigt god, men lite varm så chokladen hade inte hunnit stelna. Bjöd nyss takläggarna på den, då hade den stått i kyl och stelnat och var MYCKET godare.
Den gick hem för de mumsade glatt i sig.. :))


Kommentarer
Postat av: Anna

Super god ! o enkel att baka =)

2011-04-06 @ 19:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0