Arbetsförmedlingen, ja vad ska man säga!

Hm ja vad, hon startade upp med att fråga om mitt personnummer. La in det i datan och konstaterad att jag var 21år, så hur kunde jag jobbat i 11år?
Öhh, jag är 31år. Nej men du ser ju såååååå ung ut.

Hur tolkar man det positivt el negativt?? Om 10år kommer man ju bli asglad om de tror man är 31år istället för 41år men 21år!! Låter ju såååå ungt ;)
Shit, tänk om jah måste visa leg för att handla i baren på båten i helgen!!

Iaf, så vart jag inskriven efter lite grums från min sida.
Jag tycker det är heeeelt sjukt att Arbetsförmedlingen/a-kassan kan kräva att man som gift med en man som har ett bra jobb,hus,barn som går i skola och dagis MÅSTE söka jobb i hela sverige och vara beredd att veckopendla eller flytta.
Glöm det, och det sa jag till henne. Jag har INTE skaffat barn för att se dom fre till sön då lever jag hellre UTAN pengar!!
Då sa hon nått om astt det verkar vara goo i mig så jag kommer nog snart ha ett jobb! :)

Mm, muttrade nått till mig själv "jo tack och då utan er hjälp"
Alltså vad tycker ni, är det inte sjuuukt??
Att jag då ska veckopendla, eller att vi ska flytta till nytt ställe bara för att jag får jobb. Men då blir ju min man arbetslös istället.. Gahhh!!!

Min slutsats var att Jobbet är viktigare enligt dom är att hålla ihop familjen.

Sen är det ju självklart vissa som veckopendlar men jag hoppas att de valt det själva och inte blivit tvingade!

Jaja, smet en sväng på stan och köpte de sötaste änglar jag sett. Men de får ni se imorn, så mörkt att fota nu juh!
Sen hämtade jag hem mina fina och vi åkte hem och myste och fikade pepparkakor och massa frukt i fina skålar♥


Imorn blir det mysdag med Ville, sen hämta hem de andra och Gustavs polare Lucas, hans BÄSTA polare. Så Gustav har beställt kiwi och banan smoothie och krabbelurer till mellis. Bara att lyda som mamma.. ;)


Nehe, nu ska jah kika lite tv och sen sussa gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK!!! Fick hem en mycket, mycket glad kille idag!!!

2011-10-18 @ 19:36:35
Postat av: Sandra

Ja det är helt sjukt! Jag har själv varit inskriven på arbetsförmedlingen och tycker inte alls om dom. Man kan inte begära att en familj med barn bara ska flytta för att man ska få ett jobb. Riva upp barn från skola/dagis som dom trivs i, flytta ifrån sina nära och kära m.m. Snacka om att splittra familjer! Det är helt sjukt.

2011-10-20 @ 09:22:01
URL: http://www.viskablifyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0