Snabb bärkaka som jag valt att lyxa till lite

Bärkaka i ugnsform
                                              200gr i ca 20-25min

*225gr smör/margarin
*9dl socker
*6st ägg
*7,5dl vetemjöl

*3-4dl bär av valfri sort, jag gillar mest med röda vinbär för då blir det så härligt syrligt mitt i allt det söta. Blåbär och hallon är oxå en favvo för då blir det så fina färger med.
*Ca 100gr riven vit blockchoklad.
*cocos

Smällt smöret och rör ihop allt till en smet som du häller i en smörad&bröad ugnsform, samma storlek som en plåt.
Fördela bären jämnt över kakan och strö över lite cocos. 
image description

In i nedre delen av ugnen i ca 20-25min, under tiden så river du chokladen som du sedan strör över kakan när det återstår 5-10min.
image description

Kakan ska släppa i kanterna och chokladen ska ha smällt, och fått lite fin färg, då är den klar.

image description


Jag har ju lagt till cocosen och chokladen, så kakan går ju såklart att göra utan dom oxå.
MEN den blir inte lika gooood såklart ;)
Så nu är det bara ni drar igång, det som gör den så bra är ju att man har alltid alla ingridienser hemma,blir en hel stor form och funkar super att frysa!







Kommentarer
Postat av: Åsa

Mums - ser riktigt god ut!!!! Tänkte prova i helgen. Inget bakpulver i? Kram

2011-11-18 @ 14:57:08
Postat av: Anonym

Hm, sådär ljus blev inte min i färgen, den vita chokladen blev mörk.

2012-05-16 @ 18:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0