Pernilla!!

Jooo våra har oxå haft lurre förrut, det blir nytt från i höst. Men det som jag tycker är konstigt är att om mina barn går som de gjort iår.
Alltså åker skolskjuts hem mån och fredagar och de andra dagarna går typ 2h på fritids så får de lunch de dagarna de går på fritids.
Jag trodde, eller antog att lunchen ingår i skolan. För det är ju inte förrän efter lunch de tillhör fritids!

Och jag betaar ju lika för fritids varesig de får mat el inte..

Konstigt är det, men det kostar väll för mkt. :(
Dessa jävla sätt att bespara. Och risken som finns med detta är ju att det kanske är ett el två barns som kanske har syskon el arbetslös förälder och vissa dagar el alla dagar INTE får förlja med sina kompiosar att luncha utan får stå utanför och vänta på att skolbussen ska komma.

Hm, nix!
Jag gillar det inte..
De är 16st i klassen och av dem kan jag tänka mig att det är MAX några stycken det rör sig om, och vad är det för pengar att spara in då. En dropp i havet!!!

Hur har ni andra det som har barn i förskoleklass???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0