Smaskig lax i ugn.


Enkel lax i ugnen.
                                                                                                                 225grader i ca 20min

En laxbit per portion brukar vara lagomt, lite beroende på hur stora dom är såklart. Dela dem på lången så du kan ha fyllning i mellan.

Jag gillar att fylla mina med
*hackad rödlök
*hackad tomat, säkert gott med soltorkade tomater med.
*smulad fetaost
*hackade oliver,hellst svarta

Lägg laxen i en smord ungsfast form.
I med fyllningen i mellan, lite peppar och flingsalt på "laxlocket". 
Och in i mitten av ugnen i ca 20min, efter halva tiden så klickar jag på lite vanlig cremefraiche. Går säkert med nån god smaksatt oxå, men det har jag aldrig haft nån hemma.


Sen är det bara att mumsa med kokt potatis och en smaskig sallad.





Kommentarer
Postat av: Magnus o Carola

Har ätit denna laxrätt två gånger nu och den blir bara godare och godare för varje gång, även utan oliver!!! Så enkel å göra oxå.....

2011-08-08 @ 22:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0