Lyxiga kladdkaksmuffins!



                                    Kladdkaksmuffins  ca 25st            200grader
                                                                                       i ca 8-10min

*7.5dl socker
*250gr margarin/smör
*4,1/4dl mjöl
*10msk kakao
*2,5tsk vaniljsocker
*2,5krm salt
*5st ägg

Smält margarinet och rör i sockret, tillsätt äggen och blanda sedan i de andra ingredienserna.
Fyll formarna till 2/3delar och in i mitten av ugnen i ca 8-10min. Beror helt på din ugn så kika på dom, mina brukar vara ganska kletiga när jag tar ut dom och de är varma men de blir perfekta när de kallnat.
De ska ju vara lite kladdiga!! :)

Vi brukar lyxa till de lite extra med att ringla över lite smält vit choklad. Behövs inte så mkt så jag brukar bara smälta ner några rutor. Men man kan ju aldrig få för mkt choklad på! :))

Mmmm ungarnas absoluta favorit vad det gäller fikabröd och så enkelt att de nästan kan göra dem hellt själv! (Mammsen får hjälpa till med smörsmältningen och in och ur ugnen)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0