Pastagratäng med Kyckling&Mango chutney



200grader i ca 25min

*3 st kycklingfileer
* 350gr snäckpasta
*Broccoli ca 250gr
*1pkt bacon
*ca 10st färska champinjoner
*ca 2dl riven ost

Gratängsås
*2dl matlagningsgrädde
*2-3dl creme fraiche
*3msk mango chutney
*1tsk curry
*1tsk paprika pulver
*salt och peppar


Sätt på ugnen och koka pastan efter anvisning, men du kan dra ner nån minut på koktiden eftersom den ska in i ugnen med sen.
Dela broccolin i små buketter och koka den lite hastigt.
Klipp bacon i små bitar och knaperstek den, och ställ den sedan åt sidan.
Skiva och stek svampen, ställ åt sidan och stek sen kycklingen i mindre bitar och salta och peppra den lite.

Vispa ihop gratängsåsen, smaka av med peppar&salt. Och mango chutney lite beroende på hur stark du vill ha rätten.
Jag valde att ha på lite extra på min mat direkt på tallriken sen, eftersom jag gillar lite starkare men inte de andra.
Häll pastan i formen och blanda ner broccoli, svamp och kycklingen. Häll över såsen, strössla över bacon och avsluta med den rivna osten.
Gratinera mitt i ugnen 200grader, till gyllenebrun färg i ca 20-25min


Riktigt gott,enkelt och gick ganska snabbt att fixa!!!



Kommentarer
Postat av: Mattis

Mycket god!

2011-08-10 @ 18:14:34
Postat av: Sofie

Denna gjorde jag i dag! Gillades skarpt av hela familjen! Mer recept tack : ) kram

2012-04-24 @ 18:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0