Kobajsningen som inte gick hem! :(

Imorse var vi upp skapligt, för här skulle det kikas på traktorrace och kobajsning. Gustav,Ville och morfar drog iväg redan halv10 på cyklarna för att kika på starten av traktorcrusingen. Runt 40 traktorer i olika modeller deltog och Gustav hade turen och fick åka med på en vagn.

När de anlände från en tur till Sundborn och runt en sjö så drog Ko bingon igång, familjevis fick man välja Ko1 el Ko2 och sen vilken ruta från 1-25 man trodde den skulle bajsa i.
Första pris var hela 2000kr men tyvärr så vann inte vi!

Sen kunde man köpa fika, korv/hamburgare, barna kunde leka med små traktorer och så såklart kikade vi på själva traktorracet..

Sen hem och laga lite käk, fixade ljuslyktorna, var ner till Elsas hus och kikade om jag hittade nått bra som kunde göras om med lite färg. Men jag gick därifrån tomhänt, eller nej jag plockade 1½l med röda vinbär hos Britta
TACK FÖR DET!! :)
Och sen vart vi alla nerbjudna på fika med..

Nu inväntar jag filmen vid 21, sen blir det natten för mig. Upp skapligt imorn och packa ihop, för runt lunch blir det hemfärd till pappsen våran.

Det var vår dag det.. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken mysig dag ni verkar haft! Även om kobajsningen gick (skit)dåligt.. ;)



Kör försiktigt hem idag..



Pöss & Kram

2011-08-15 @ 10:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0