Fattar inte en grej...

Jag älskar ju att kika på förlossningsprogram, men det har ni nog fattar! Vem har inte drömt i unga dar om att bli barnmorska. Och jag skulle nog vilja bli det nu med, men jag skulle inte sätta mig i skolbänken så länge. Men om nån bara kunde ta ett trollspö och vips så var man det så skulle jag lätt gå med på det.
Men iaf, jag fick en ryggmärgsbedövning med Gustav. Förlossningen var seeeeg och låååångdragen och jag fick aldrig vila el sova. Så de bestämde att sån måset jag ha för att orka med, så jag tog den. Kommer aldrig göra det igen om jag slipper, men just då var den bra.
Men, jag kommer ihåg hur noga dom var med att jag skulle upp och gå,upp och gååååååå.. Det har de tjatat de andra förlossningarna med.
Inget barnafödande om man bara ligger där, allt går så mkt fortare om man rör på sig och "skakar" ner barnet som en bm uttryckte sig. :))
Och det har jag gjort, men inte för de tjatat utan för att jag lättare kan ta en ond värk om jag trippar runt. Sen har jag bara lagt mig ner när bebben vill pluppa ut.
Nu har jag ju haft snabba förlossningar, de två sista. Och sluppit alla typer av bedövning,lustgas mm
Och det tackar jag för!!

Iallafall, så undrar jag vad det är för speciellt med de gravida runt Västerås. De ligger bara där och jämrar sig,har ont och skriker,suger i sig lustgas. INGEN är uppe och rör på sig, de säger ju inte ens åt dom..

Varför???? Är det ingen mer som tänkt på det?
När de fått en säng så ligger de där, är det för jobbigt att filma om de går runt,runt??
Då har de isåfall haft tur då som sluppit mig, för det hade nog inte blitt bra tv med en stor mage som bara trippat fram och tebax från ena sidan i rummet till den andra, Och hellst ska fönstret vara öppet så jag kan stå där vid varje värk och andas in den friska luften..

Hm, ja det var min fundering!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Bettan

eh jag hade en plan om att jag skulle röra mig mycket, gå och studsa pilatesboll och föda upprätt för att underlätta. Men jävlar i havet, jag kunde inte röra mig och aldrig i helvete att de hade fått upp mig i en gåstol om de så hade försökt. Inte var jag tyst heller, men fick ju heller inte vila mellan värkarna eftersom epiduralen satt fel och jag fick ont i magen av den. Vill du veta fler detaljer så är det bara att fråga.:-)

2011-04-11 @ 23:15:25
Postat av: Hanna

Jag har tänkt på samma sak, men tänkt att det 1. bara fanns fasta kameror, dvs mammorna vankar ur bild hela tiden. 2. Bättre tv (mer "drama") att ha kvidande kvinnor under massa filtar än sådana som faktiskt är uppe och går. Allt vankande är mao bortklippt. Tänker jag... :-)

2011-04-15 @ 22:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0