Grahamsbullar!


Grahamsbullar ca 15st  
*3dl mjölk
*1pkt jäst
*50gr smör/margarin, rumsvarmt el flytande
*½dl sirap
*½tsk salt
*ca 5dl grahamsmjöl
*ca 3½dl vetemjöl


Värm mjölken till fingervarmt, ca 37grader och smula ner jästen. När den löst sig klickar du i matfett och tillsätter de övriga ingredienserna.
Arbeta degen ordentligt, kan ev behövas lite mer mjöl.
Låt degen jäsa under duk i ca 40min.
Knåda degen och dela den i ca 15 delar som du rullar till fina bullar.

Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och jäs dem ytterliga 30-40 min under duk.
Pensla bullarna med lite vatten och grädda mitt i ugnen i 10-12min i 225grader.
Låt dem svalna på galler under bakduk.

Ät och njut!


Kommentarer
Postat av: Pär

Siktkakorna, vi vill ha Siktkakorna med! Glömde säga det. Vi fick en assistent av svärmor, så nu ska här bakas!

2010-09-20 @ 21:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0