Pastasås med bacon el kyckling!



Pasta med bacon (kyckling)&vitlök!   

Det här räckte till alla oss fem och till en matlåda till mannen min!    

*2pkt bacon el 2-3 kycklingfilèr
*1 burk Creme Bonjour vitlök&örter
*2dl matlagningsgrädde
*1 röd paprika
*Färska champinjoner
*salt&peppar


Klipp el skär baconen i strimlor, stek 1½pkt  till de fått lite färg.  Krydda med svartpeppar efter behov, jag tycker det är gott med ganska mkt till bacon.Tillsätt den skurna paprikan och svampen. När de fått fin färg så häller du på Creme bonjour och sen matlagningsgrädden.
Låt det puttra ett tag!

Den sista baconen brukar jag steka på ganska hårt, så den blir sådär härligt knaperstekt och sen ha i en egen skål . Så man får strö över själv på tallriken. 
 
Jättegott och enkelt att göra.. Sen bara lite pasta och en god sallad till!

Och det bästa av allt!! Det är bara att byta ut baconen mot strimlade kycklingfilèr, och då blir det nästan en ännu godare pastasås!! 
 
Testa, men glöm inte att kommentera sen bara! ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

den där gör jag me,, supergod,, men Emma, du ska ha riktig vispgrädde i såsen, sååå mycket nyttigare o godare:)

2010-10-11 @ 21:31:02
Postat av: Sandra

Bra middagstips vännen.. Provar den imorgon.. :)

2010-10-12 @ 20:05:21
Postat av: Sandra igen...

Super duper gott men framför allt smidigt.. dela med dig av mera vardagsmat..;)

2010-10-14 @ 13:34:43
Postat av: Jennie

Åhh jätte god! Men jag ändrade om lite o hade kyckling i o sen knaprig bacon på o riven ost, kommer absolut alltid ha creme bon jour i kylen :) Kram Kram

2010-10-18 @ 21:56:41
Postat av: Marcuskarine

NICE AND WONDERFUL SITE

2011-06-02 @ 12:22:56
URL: http://marcuskarine.blog24h.com
Postat av: Storebror+Carola

Provat en gång men med kantarell creme bon jour (det var det jag hade hemma) och kyckling, det var super gott. Får prova ditt recept nästa gång.

2011-08-08 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0