Höstfint i trädgården!

Jag är florist men är igentligen inte så mkt för blommor!
Orchider inne går bra men annat blommande i krukor förekommer INTE hos oss, gröna tåliga växter ska det vara!
Ute är det mest fetbladigt och perenna växter i olika färger och former men inte heller där så mkt blommande.
Har en favorit som jag brukar göra på hösten, den är enkel,snygg och BILLIG! ;)


Upp i skogen och dra upp en tall el gran med rötterna, plantera ner i en zink kruka och på med mossa!
Ellerhur, är det fint!? Funkar hela hösten och vintern!


I år vart det några vita ljung oxå och min murgröna hänger fortfarande med, men den fryser nog snart!
Massa ljuslyktor att tända på fredagarna, med 2½dygns gravljus så lyser de hela helgen!
Underbart fint!

Kram!


Kommentarer
Postat av: cajsa

gud va fint EMMA!!!! verkligen super fiiiiint!!!!!

ha en bra dag! jag ska snart till US håll tummen för mig!!

kram cajsa

2010-10-25 @ 10:47:22
Postat av: kusin erik

Jag kommer ihåg att fröken Gun lärde oss att man inte får bryta kvistar på träden, detta var ju ett smidigt sätt att gå runt det hela... =)

2010-10-25 @ 23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0