Goda chiliköttbullar!

Jag gillar inte ens köttbullar men dessa de är grymt goda och framförallt enkla!
Bjöd på dom vid vår buffe när vi hade 30årskalas och de var nog de som gick åt bäst..


Chiliköttbullar!

*ca 5-600gr valfri färs, jag använder oftast blandfärs
*1 påse Santa Maria Sweet Chilimarinad
*Svartpeppar och salt


Blanda ihop färsen och marinaden, salt och peppar. Jag har haft i ströbröd några ggr men jag tycker inte det har blivit så stor skillnad faktist.  Och forma till köttbullar el vad du vill ha.
 Sen är det bara att steka el grilla dom, då brukar jag göra dom på grillspett. Båda funkar jättebra!
Sen brukar jag passa på att ha på lite extra peppar, för det ser så snyggt ut! ;)

Skitgott till klyftpotatis el  vanligt kokt ris som du blandar med rödlök,fetaost och creme fraich!

Testar ni, så glöm INTE att kommentera!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad bra med mer recept.. MERA! MERA! ;) Kram i massor..

2010-10-19 @ 11:46:33
Postat av: cajsa

mmmm det lät smarrigt ska prövas på karlsborg kan ja lova :) tack!!!!

2010-10-19 @ 15:58:56
Postat av: Sandra

Nu har jag provat! DE är super goda och till och med jag lyckades.. :)

2010-10-19 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0