Banankaka med chokladglasyr


Banankaka med chokladglasyr!
                                                                                   200grader i ca 20-25min

*3ägg
*6dl socker
*3 bananer
*150gr smält margarin/smör
*3/4tsk vaniljsocker
*6dl mjöl
*1½tsk bakpulver
*3/4tsk bikarbonat
*3,3/4msk mjölk el grädde

Glasyr
*100gr smält margarin/smör
*3dl florsocker ev mer..
*1msk kakao
*1msk starkt kaffe
*1tsk vaniljsocker
*kokosflingor



Vispa ägg och socker pösigt! Mosa bananerna och tillsätt de i smeten, det smälta margarinet och sedan resten av ingredienserna.
Häll smeten i en smörad och bröad långpanna, jag tog plåten med hög kant.
Grädda i mitten av ugnen i 200grader i ca 20-25min, kör stickprov och kolla om kanterna börjar lossna lite.

När kakan kallnat är det dags för glasyren, och som Gustav sa.. UTAN glasyr hade den inte varit såå god!! Och det är ju ofta glasyen som är god och lyxar till det lite!
Men iaf..

Blanda ihop det smälta margarinet med resten av ingredienserna till glasyren, om den är för lös så tillsätt lite mer florsocker. Och bred sedan ut den över kakan och strö över kokos..




Lycka till och hoppas den smakar!
Men GLÖM INTE att kommentera!! :))




Kommentarer
Postat av: Anette

Ser väldig smarrig ut...

2010-10-22 @ 22:04:18
Postat av: Carola

Var okej, men Emma du får förlåta.. men det är godare med Kärleksmums tycker jag.

2010-11-04 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0