Efterfrågat recept på Kyckling och Baconpaj..



Pajdeg!                                                                      225grader i ca 30-35min

3.5dl mjöl
150gr kallt margarin el smör
4msk cream fraich
lite vatten

Blanda ihop till en deg och stå kallt i minst 30min, halva degen trycks sedan ut i form och andra halvan plattas ut till lock.

Fyllning!

400gr kyckling i strimmor
140gr bacon
1st purjolök
2st vitlöksklyftor
1.5dl cream fraich
2dl riven ost
2msk chilisås
salt och peppar

Förgrädda skalet i ca 5min..

Stek kycklingen, när den är genomstekt ta upp den.
Skär purjon och vitlöken i mindre bitar och stek den ihop med bacon, tillsätt sedan kycklingen och cream fraich, chilisåsen. Tillsist osten och smaka av.

Mitt i ugnen i ca 30-35min på 225grader, så pajen fått färg.

Kommentarer
Postat av: Storebror+C

Snygga blommor!

2010-05-12 @ 21:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0