Så nu är vi hemma..

Efter en vända på akuten och sen barnkliniken.. Stina andades tungt,rossligt och hostade hela natten men vid 6tiden var det värre och febern steg över 39grader så jag ringde till sjukvårdsupplysningen och hörde vad jag skulle göra. Hon sa på en gång av att hon hörde henne i bakrunden att vi skulle åka till akuten för bvc har ju inte telefontid förrän 8.
Så det var bara att ringa tillbaka mannen hem, som precis åkt till jobbet och klä på sig sno ihop lite matsäck tii fröken som inte vela ha frukost. Men det kan man  ju förstå!!

Väl där inne tog de temp och kollade syresättningen  i blodet och den va ganska bra så vi vart slussade till barnkliniken. Väl där uppe såg de lite frågande ut för de hade inga läkare på plats så vi fick sitta ner och vänta och plöja igenom 5 barnböcker. Sen kom läkarn och lyssnade på henne, det togs stick i fingret, el fingrarna för de kom inget blod i första.
Men Stina var ju skitglad för de var ju ett klistermärke per stick!! ;)

Sen fick hon träffa läkarn igen som bestämde at hon skulle få andas Ventolin, hon var så duktig så hon fick ett bokmärke oxå!
Sen fick vi en annan luftrörsvigdande hostmedicin som skulle va bättre än mollipect och sen fick vi åka hem.
Nu ligger hon på soffan och piper! Min lilla skrutta.. :)

Richard fick åka och hämta Gustav innan han åkte och jobbade eftersom jag annars skulle fått lov att dra med Stina ut igen och det är ju dumt när man kunde undvika det1

Så det var spänningen den här dagen!!

Kraaam å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0