Bakbilder..

Det finns inget godare än nybakt bröd.. :))
Och så luktar det ju smaskens med!




Smidiga Frallor ca 40st                                     250grader i ca 10min

2pkt jäst
12dl ljummet vatten
1dl matolja
2tsk salt
3msk socker
30-36dl vetemjöl special, men det går med vanligt vetemjöl med.

Värm vattnet till 37grader och häll över den smulade jästen, blanda sedan i resten av ingredienserna och knåda det väl. Tills det är en jämn fin deg som du kan ta i utan att den kladdar.
Rulla till runda bröd (typ lite större än ett ägg) och lägg på smörpapperklädd plåt för att jäsa under duk i  ca 40min.
In i mitten av ugnen i ca 10min el så de fått färg..

Så goda, enkla när de bara jäser en gång!! Mitt absoluta favorit recept på matbröd, och jag gör det ofta!!
 

Sen baka vi några plåtar med ungarnas favvokakor med igår, Kolakakor!!


Kommentarer
Postat av: Anna Johnson

Väldigt goda och enkla frallor att baka... kanon recept.. =)

2010-10-15 @ 12:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0