Marcus och Emmas bröllop!


Igår var det bröllop mellan Richards kusin Marcus och hans Emma.. Så nu ni, finns det inte mindre än 2st urtrevliga Emma Hartzell här i trakten.. ;)

Jag fixade ju blommorna till deras stora dag... Så här kommer lite bilder!

Började runt 08 på morgonen, och det blidde lite problem på en gång. När man gör buketterna i butiken som ska vara i hållare har man ju en speciell ställning man sätter hållaren i. Jag hade ingen sån, tänkte att det går nog ändå. Men när det ska vara en droppe med mkt häng är det svårt.
Men det löste min kära man..

Av en gamalt rör till en dammsugare så löste sig problemet! :) Tur man har en händig och uppfinneserik karl..

Brudbuketten, creamfärgade rosor, ljuslila och mörklila prärieklocka,brudslöja och murgröna hade vi valt i buketten. Temat för bröllopet gick i vitt,cream,lila och silver!

Corsagen till brudgummen,bestman och lilla sonen Hampus. Så fyra likadana tärnbuketter till de fyra fina tärnorna. Samma blommor som brudbuketten fast en enklare rundbunden variant!


En liten fröken som mer än gärna oxå vela hjälpa till! Var nog smått chockad över att mor kastade allt skräp på golvet!

En liten hälsning från oss alla i Ålberga till brudparet! Kul att svärfars skrotbilar äntligen kom till användning... ;)


Marcus fina mor Helena!


En familjebild... Men vi kom på sen att vi glömde ju Ville! :(


Mannen och jag!


Parets söta son, uppklädd och fin!
Skötte sig galant i kyrkan.. :)


Det fina paret.. 


Brudgummens syster Malin, brudtärna för dagen! 
Och så fin...


Jennie och PappaAnders hade matchat kläderna idag!


Ett stort TACK för ett härligt, romantiskt bröllop med supergod mat och dricka!!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nu vet jag vem som ska få göra min brudbukett när den dan kommer:)) så himla duktig du är Emma.. kändes gött att få slänga allt skräp på golvet igen va:)

2010-06-06 @ 19:10:39
Postat av: Emma Hartzell "den yngre " =)

Vilka fina bilder du har tagit ifrån våran stora dag =)Tusen tack ännu en gång för hjälpen av blommorna. De var så himla fina kramar

2010-06-09 @ 20:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0