Mjuk pepparkaka med frosting



300gr margarin/smör                                                                 175 grader
6dl socker                                                                                ca 30min mitt i ugnen
6ägg
4½dl turkisk yoghurt
6dl vetemjöl
1 påse pepparkakskrydda 18g
3tsk bikarbonat

Frosting

200gr cream cheese
75gr mjukt margarin/smör
3dl florsocker
2tsk vaniljsocker

Klä en långpanna med bakplåtspapper, plåten med kanter tog jag var ca 35X40cm.
Mixa margarin och socker till en jämn smet med elvisp, tillsätt äggen ett i taget.
Mixa i yoghurten.
Blanda sist i mjöl,bikarbonat och pepparkakskryddorna kör på lite lägre hastighet.

Bred ut smeten i formen, grädda mitt i ugnen i  ca30min. Prova med sticka och se så kanterna börjat släppa.
Låt kakan svalna helt innan du har på frostingen.

Mixa alla ingredienserna till frostingen till en kräm med elvispen. Bred över den på den kalla kakan och skär jämna rutor..





Kommentarer
Postat av: Pelle-plutt

Får man inte använda riktigt SMÖR istället för Margarin? Läs det här om hur man tillverkar Margarin... http://www.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=24c614c0-abaf-4254-9610-fcc8d10b95a5

2010-02-26 @ 17:11:27
Postat av: Pelle-plutt

Men kakan såg jättegod ut!! Ska testas, men med Smör i smeten...

2010-02-26 @ 17:12:40
Postat av: Emma Hartzell

Ja Pelle-plutt!! Det ska faktist vara smör igentligen, skrev maragarin som jag alltid använder av bara farten!

2010-02-26 @ 21:39:58
URL: http://mortilltre.blogg.se/
Postat av: Anna

Det Vart super god ! Tack för ett toppen recept. Kommer bakas ett flertal gånger, speciellt nu till jul =)

2010-11-12 @ 17:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0