Sjukt gott!

Har precis mumsat en stekt limpskiva med stekta kantareller,salt och peppar.. Sååå gott!! Är ju hemma i Karlsbyn nu hos mammsen och pappsen, resan upp gick bra. Lilleman sussa bara 45min och vi tog ett snabbt stopp i drivern så ungarna fick varsin hamburgare och en maräng swiss. De var ju såååå hungriga att de nästan dog, VILL DU DET MAMMA?? som Stina uttryckte sig.
Såklart inte! :))

Sen avrt det käk när vi kom fram och sen ner till sjön och bada. Stina var i på en gång och Gustav drog in magen så man kunde räkna revbenen men han kom i han med. Lilleman skjölde av sig men han tyckte det var kallt! Jag myste i solen på bryggan och duschade hemma istället!

Den här gången var Ville inte ett dugg blyg, busade och skrattade på en gång och var glad att slippa åka bil. Plockade lite vinbär,lingon,blåbär och hallon som barna hade i kvällsyoghurten, det är verkligen en LYX att kunna plocka av skogens och landets godsaker, eller nja i det här fallets Brittas för det var både hennes vinbär och hallon som åkte ner i burken. Ja till och med burken var ju hennes!

Kanske blir en loppis imorn fm, får se beror på när jag vaknar. Tänkte sno åt mig en sovmorgon faktist, ger mig sjutton på att jag vaknar tidigt iaf!

Pernilla håller tummarna för att den sista % inte tar över så att ni får barnvakt, för vi vill ju såklart ha med er på partajet! Och kusin Pär, nja tror nog att min kära man inte klarar av en mer avancerad kaffebryggare än en vanlig hederlig. Men TACK för förslaget! :)

Nu vill Johantoan ha sin dator och gå och sussa så natti natti!

























































Kommentarer
Postat av: Bettan

men hörru, t o m jag klarar av moccamastern (och jag dricker ju inte ens kaffe!). Det är som en vanlig bryggare: vatten på ett ställe, kaffepulver i ett filter på ett annat. På med on-knappen. Vänta tills det droppat klart. Voilá! Den får jämt bäst i test, använder rätt temperatur yada yada yada alltså, inget avancerat med någon ånga eller annat tjottafräs. (nä, jag får inte betalt för att skriva det här, fördriver bara tiden...). :-)



Bebisen håller sig kvar för allt vad insidan klarar av. Blir nog en septemberbebis.

2010-08-14 @ 13:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0