Absolut!

Kan jag tala om hur jag tillaga maten som vi iaf tyckte var god igår!
Så Susanne här kommer det...



Men det är nått jag bara testa att blanda ihop så jag har inget riktigt recept..

Fläskfile som fick ligga och dra i sån chilimarinad på flaska och sen dela jag på den så den fläkte upp sig och brynte på den. Stekte även på lite vanliga frysta gröna bönor, som fick lite smak med av marinaden som var kvar i pannan.
Lade upp i form med bönorna runt om och la som ett täcke med turkisk yoghurt över köttet och in i ugnen på 225grader i ca 30min.

Delade de lite större färskpotatisarna på mitten och lät de mindre vara, delade morötterna till halva stavar och hade på lite olja och lite smör. Kryddade med ganska mkt örtsalt.. Brukar ha i både rödlök och hela vitlöksklyftor med men det hade jag inte hemma då..
Körde det samtidigt i ugnen och de var oxå klara efter en halvtimme, men det kan ju variera lite efter storlekarna på potatisen.. 

Sen hade vi bara en god sallad med mkt feta och Lomanders bearnaise sås till..

Det bästa av allt är att ungarna får ju i sig både morötter,bönor och grönsakerna i salladen utan att tänka på det, och mannen med föresten!!! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0