American cookies.



Amerikan cookies ca 40st.
                                                                                200grader i ca 8min

*200gr smält margarin/smör
*2dl socker
*1dl farinsocker
*2ägg
*4dl mjöl
*1tsk bikarbonat el 2tsk bakpulver
*1tsk salt
*1tsk vaniljsocker
*200 gr blockchoklad.
Jag har valt att ha hälften ljus och hälften vit choklad.

Smält smöret och rör i socker,farin och äggen.
Tillsätt resten och sist den hackade chokladen, rör ihop och klicka ut på plåt. Lite beroende på hur stora du vill ha dom, jag har gjort 5krons stora klickar.
Brukar få plats med 9st på varje plåt!

Mitt i ugnen i 200grader i ca 8min, dom är ju godast om de är lite sega så testa dig fram hur din ugn funkar. Goooda är de vilket som, både lite knapriga el härligt sega!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0