Suupergoda Muffins med Bär i!



12st Stora Underbart Goda Muffins
                                                                                 175grader i ca 20-25min
*5dl mjöl
*2,1/2dl socker
*2tsk bakpulver
*1tsk bikarbonat
*2tsk vaniljsocker
*3/4dl olja
*2 ägg
*1dl filmjölk (jag tog vaniljyoghurt för det var vad som fanns)

MINST 3dl frysta bär, jag blandade hallon och blåbär men tog ca 5dl så de blir extra gooooda ;)


Blanda de torra ingredienserna.
Tillsätt filmjölk, ägg och olja och rör med träslev eller dylikt ihop till en smet (den blir rätt kletig). Rör sist ner de frysta bären. Rör inte för hårt, då går bären sönder. Använd helst en muffinsplåt för 12 muffins när du ska grädda, det är precis lagom storlek. Fördela smeten i formarna till 3/4.
Grädda mitt i ugnen, 175°C, 20-25 minuter. Känn efter med provsticka. Muffinsen blir härligt krispiga på ytan och saftiga inuti.

  

Ni kunde inte undgå vilka underbara muffinsformar jag har va??
Framtagna av Me&i och sååå söta,och superbra i kvaliten med då de var stadiga och stora.
Jag behövde inte ens använda mig av muffinsform, utan de höll formen och vart fina ändå.



E du sugen på att med få baka i Rosa Molnformar, så boka ett party med mig ;)



                                                                                                                        

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0