Ibland har man tur... :)

Idag var det Villes dag, stora killen.
Och jaaa jag vet att alla säger att shit har det redan gått så många år, bla bla..
Men alltså det är sjukt vad fort tiden springer på.. Tänkte på det igår när jag skulle och lägga mig, att runt den tiden 23 så hade mina värkar börjat tagit fart. Och vi började fundera på om det ÄNTLIGEN efter 11dagar över tiden var dags för våran 3a att dyka ut.

Och 3 timmar senare så ringde vi efter barnvakt, kom in på förlossningen runt 03 la en kurva och jag hade mycket värkar och starka. MEN var bara öppen 5cm!!! :(

Men min underbara barnmorska tyckte att vi skulle ta hål på hinnorna så skulle det nog ge sig ganska fort.. Och jaaaa efter 12dagar och 2hinnsvepningar utan resultat så skulle jag nog gått med på allt.

03,45 rann klart vatten och sen tog det fart på en gång!
27min senare var jag öppen 10cm och sen tog 3min så var våran underbara Ville ute.
♥♥♥

En underbar förlossning med en UNDERBAR Barnmorska som alla skulle få ha med sig.

Och sen 6timmar senare när läkaren äntligen behargat komma efter 2tim försening så satt vi i bilen på väg hem.
Så där underbart lyckliga som man är, ni fattar! ;)


Vi väckte han imorse med sång och paket, och han var trött och borrade ner huvudet i kudden.
Men sen när han såg paketen så ville han upp och öppna, oj vad han slet.
Kläder,badbyxor,memory,en till potta,böcker,ännu mera kläder mm och det bästa..
En balanscykel!!

Ohhh cyckel,Nora. Jaaa Ville med! :)
Haha.. :)

Men tårta får han vänta med till på söndag, då vi ska fira både han och Stinastumpan..
Sen har han gått runt hemma och myst med mormor&morfar som kom igår kväll och jag har varit i stan och suttit hos frisören.
Nyfärgad och nyklippt!
UNDERBART!

Lite småsaker inhandlade, bröllopspresenter mm

Sen pizza som Ville valt till födelsedagsmat och nu blir det soffan snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0