Fredag!

Plockat undan och kastat in en tvätt, ska pyssla lite med en sak till ikväll. Men det får ni se lite senare!

Nån som har haft ett litet barn med åksjuka, några tips vad man kan göra mer än att få lov att ta reda på kräk,tvätta stolen och byta kläder var och varannnan dag??? :(
Sååå tråkigt juh!
Även om han bara kräks lite grann och sen blir han som vanligt igen!

Solen skiiner som aldrig förr, men det blåser lite för mycket.. Nehe, nu är nog en tvätt klar så jag ska gå och fixa den och se om det är nått mer jag kan kasta in kanske.

Kram ♥



Kommentarer
Postat av: Therese

Åksjuka är inte roligt :( Det hade jag problem med några år, det som hjälpte mig var att sitta fram och se vägen, men pojken din är väl mindre än vad jag var :/

2011-05-20 @ 13:00:03
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/
Postat av: Josefine

Finns det inte åksjukepiller eller vad det heter?^^

2011-05-20 @ 13:05:56
URL: http://konsertfjolla.blogg.se/
Postat av: Karin Persson

Ett vardagstips är att alltid se till att de ätit,

absolut inte åka på gästande mage. Sen är det bra

om det inte är så varmt i bilen. Ett helt tätt plåster över

naveln, dvs. ett sånt plåster som har klister hela vägen

runt. Det är hokus-polis, men jag upplever att det

funkar. Sen när vi har åkt långt har vi gett Marcus

postafen (en fjärdedel) efter Bvc-läkarens inrådan. Alla

säger att det går över, men på mig har det inte gjort det

än. Men man lär sig att hantera det...

2011-05-20 @ 19:02:48
Postat av: Pernilla

åksjukepiller får du nog inte ge honom,,är nog ganska hög ålder på dom,,men som sagt,,åka baklänges blir ju många dåliga av,,Elias blir lite åksjuk om vi åkt länge o sen kurvigt direkt på det..spydde ner hela sig o bilen vd laxåkurvorna förra året på väg hem från sälen :( men ett tips jag fick är att ge dom någe att tugga på,,det hjälper..Lycka till

2011-05-20 @ 22:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0