Kneks!




Kneks!
                                                                                       150grader i ca 50-60min

*2 dl majsmjöl
*1 dl solroskärnor
*1 dl sesamfrön
*1/2 dl linfrön
*1 tsk salt
*1/2 dl rapsolja
*2,5 dl kokande vatten
*Flingsalt

Blanda ihop alla ingredienser utom flingsaltet.
Ta en bakplåtsklädd plåt och bred ut smeten i ett tunt lager. Skåra med en kniv ut ett rutmönster,beroende på hur stora du vill ha dina kneks.
Jag gjorde mina i kex storlek.
Strö över flingsalt, så mycket du vill ha. Mina vart ganska salta om man åt dom som dom var,men om man har nån god ost på så kommer de bli perfekta.


Grädda mitt i ugnen i ca 50-60min.

Jag har tagit några till en kopp te, det var gott!! :) Men Sandra (Me&i) hade dom till kex och ost och vin när de myste i en badtunna.  Och då var de super när de smakade härligt salt.

Testa ni med!



Kommentarer
Postat av: Carina

Supergoda! Jag har gjort två satser kneks. Den första blev det lite för mycket salt på men den var godare än den andra omgången som fick för lite salt. En bit brieost med hallon-lakritsmarmelad på ett kneks - mmmmmm så gott.

2014-01-01 @ 19:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0