Besök på Paltorpshage.

Jaaa nu äntligen är alla bilder uppladdade och
 jag har tid att dela med mig dom och lite text till er. :)


Vi startade med att kika på kaninerna och fåren till Villes förtjusning! ♥

Sen började den lite lättare hinderbanan...


Där kunde även Ville göra de flesta grejorna, behövde hålla handen ibland och vissa vågade han inte.


En rejäl gunga som jag oxå skulle vilja ha en hemma!


Villes favvo, snurrkarusellen! :), trappor,rutchkana,snurrgrejor mm



På ängen hade de lagt ut som tjocka gummimattor, typ som vägbanor. Ungarna gillade det skarpt, och man kunde få upp bra fart.


Dass (men det finns riktiga toaletter oxå vid ingången), stora däck och gungor i olika slag.

Villes andra favvo!
En bil såååklart.. :)


Sen den större hinderbanan, Ville och jag gick lite i den.
Men hellst hade jag velat gått själv ;)
Får bli nästa gång!!!


Avslutas med en fin utsikt från tornet.
Kan säga att jag  var jäkligt impade av att ungarna vågade, för det var ändå ganska högt upp. Och de var så duktiga för man behöver samarbeta lite ibland.

Sen den stora linbanan, och den testade även jag!
Och den var rolig, som Stina sa det pirrade härligt i magen! ♥


Lite pannkisar med äppelmos och fika innan vi fortsatte.
Många fina platser man kan fika på, med härlig utsikt över ängarna.


Sen in och hoppa i hö!


Gunga, och snurra på trampkarusellen.


Sen har de lite pyssel,tänkar grejor i ladan oxå. Kasta ägg,ärtpåsar på konservburkar,måla mm Är ju bra ifall det skulle komma en regnskur.
De säljer lite fika,godis och glass, man kan köpa en grillkorvskorg för det går att grilla. Har även en liten del med virkade frukter,sångpåsar,haklappar,mössor mm som nåra lokala tillverkare gjort. Riktigt fina!!!

Finns en tjej Rosa, som hyr en lokal där hon ställer ut och säljer lite konst,keramik,kläder,smycken mm. (Var med i Familjen Annorlunda för några säsonger sedan) ;)


Köpte ett fint armband till Sandra i försenad examenspresent där, fick en bild på det igår för det passade så fint ihop med ett som hon fick av sin karl i examenspresent. 



Det lite bredare fick hon av mig!  


Okey, nu undrar ni vad vi tycker va??

Vi var riktigt nöjda!!!
Barnen hade riktigt roligt i 3tim, de busade och hjälpte varandra.
Priset är riktigt bra, 60kr/person från 2år och uppåt. Vi köpte faktist årskort för 120kr/person och det kommer bli uttnyttjat mer i sommar, är ju så nära dit.

Så är ni sugna, åk dit!!!  Svårt att säga nån ålder, men från 5år så kan man nog göra de flesta grejorna, beror lite på hur tuff man är såklart.
Men även Ville kunde ju testa en hel del av grejorna, bilen,gungorna,karusellerna och vägarna på ängen var riktiga favoriter hos han.
Och vuxna har roligt de med!!

Det enda jag saknade var en lite mindre rutchbana till de små...
För den stora vågade han inte åka i.

Har ni varit där, vad tyckte ni?????



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej älskade vän!



Gud vad fina bilder och vad roligt det ser ut... dit skulle jag med kunna tänka mig att åka..



Examenspresenten var såååå fin - roligt att de passade så bra tillsammans... Tusen tack igen hjärtat!



Hälsa familjen!

2011-07-12 @ 11:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0