Mellanmåls muffins.



Bananmuffins ca 15st!
                                                                 250grader i ca 10min

*2 mogna bananer
*1dl naturell yoghurt, men jag tog faktist vanilj yoghurt
 för det var vad jag hade hemma.
*1 ägg
*½dl flytande margarin
*1½tsk bakpulver
*1½dl havregryn
*2dl vetemjöl

Mosa 1½banan, blanda i yoghurten,ägg och flytande margarinet.
Blanda i mjöl,havregryn och bakpulver rör ihop allt till en smet och fördela i  små muffinsformar, ca 3/4delar.
Skär sista bananerna i slantar och tryck i en i varje muffins.

Jag hade sedan på lite kanel och tanken var lite cocos oxå men den var visst slut..

In i mitten av ugnen i ca10min, så de fått lite färg.
Svalna på galler och sen är de bara att provsmaka!!

Gustav, tyckte sådär. Var inte sött nog!!


Stina gillade dom och tog till och med två!!


Och diggade dom mest var nog Ville!! :)) Och de var ju till dom han var eftersom de är osötade, perfekta till mellis!!


Nu får ni baka och testa på era små hjärtan! :)

Hittade detta recept på en favoritblogg http://www.viskablifyra.blogspot.com
TUSEN TACK för det Sandra.. :))


Kommentarer
Postat av: Carola

Har gjort dom två ggr och Matilde älskar dom! Var får du tag på alla dessa recept?!

2011-08-08 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0