Det var jobbigt, men värt det!

Efter att baran ätit frulle,kikat på Julkalendern och öppnat sina paket så drog två stycken med skolbussen och lilleman skjutsade jag till förskolan. De skulle ha gympa, eller Gymantik aom han säger :)

Kom hem, satte mig och ringde till a-kassan för att höra om det räckte med att de fick kopior på mina lönespecar, men icke så nicke. Hur kunde jag tro att det skulle gå så enkelt?? mohaha
Så ringde till konkursadvokaten, som igentligen INTE hade nån skyldighet att räkna ut min ob jag hade i månaden innan jag gick på föräldraledigt.
 Och inte heller har tillgång till några sånna papper!! Men eftersom hon verkar vara sååå snäll och för att jag har så bra koll på mina lönespecar så fick jag sitta och skriva ner hur mkt jag fick ut i ob, månad för månad under hela 2008 och jan-mars i 2009..

Och det vart ganska mkt pengar, snittade jag i månaden var det 2600kr mindre än vad de beräknat på. Så det var nog värt det. För nu är det mailat till henne och hon skulle försöka fixa det så fort hon kunde :)

Sen efter det så stack jag ut och sprang den kortare vändan jag brukar gå. Den är bara 2,7km men det räcker för mig. Använde mig av Runkeeper idag så då får jag ju sparat hur fort jag sprang. Så nu har jag ju nått att förbättra!!!

Grundmålade dörren till Gästhuset, städade tvättstugan och dammsög trappen upp. Lika bra när jag ändå var svettig och varm och skulle duscha.
Lite lyx att bara hoppa in i duschen på dagen, blir ju alltid att man duschar på kvällen när barana lagt sig.

Nu väntar jag på ett samtal, för en liten intervju. Eller vad det är, vi får se..
Spännande och lite pirrigt ♥
Men något som känns intressant och ROLIGT!!!

Nehe, fixa en kopp the kanske. Kom på nu att jag ju inte åt frullen innan jag sparang och sen har det gått i 100 och jag har glömt.
Så en sen frulle nu då!!

Kram och Hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0