Allt i ett kyckling!

Det är som vanligt, gott och enkelt att göra!

Till 4personer                                                        200grader i 25-30min

ca 1kg kyckling, kycklingben el filé
2msk finhackad färsk timjan
1 påse frysta grönsaker, ca 900gr. Men jag brukar ta till lite extra klyftpotatis beroende på vilken sorts grönsakspåse jag väljer.

150gr fetaost
2dl turkisk yoghurt el liknande
rivet skal av en citron
1 msk olivolja
salt och peppar

*Sätt ugnen på 200gr
*Skär kycklingen i lite mindre bitar och blanda med timjan, 1msk olja,1msk salt och 2krm peppar i en skål.

*Häll ut grönsaksblandningen i en långpanna, och sen även kycklingen. Sätt in mitt i ugnen i ca 25-30min.


*Var noga med att skära och kolla så att kycklingen är klar, tänk på att det tar lite längre tid för det att bli klart om det blir mkt på plåten.


*Gaffelmosa fetaosten och blanda den med yoghurten och citronskalet, var lite försiktig med hur mycket citron du har i. För den blir lätt väldigt syrlig och det är inte alla som gillar det. Så smaka av eftersom..


Jag älskar färska kryddor, det ger god smak och doftar underbart! Och framförallt är det snyggt att ha på bänken i köket!!

Denna rätt är jätte god, men gillar man inte den syrliga såsen som är till så kan det nog bli lite tråkigt med kryddningen på kycklingen. Så att marinera den lite el att göra en annan sås är nog inte fel.
Men vi gillar den massor, men smaken är som baken! ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nja, denna rätt blev sådär. potatisen blev väldigt torr, kycklingens smak va underbar o såsen oxå, ska nog prova en annan påse grönsaker än den tråkiga jag hade hemma o sen kanske ringla över lite mer olja på allt sen.. den ska absolut få ett nytt försök:))

2010-09-16 @ 13:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0