Pollymuffins!

Mmmm sjukt goda och säkert hur onyttiga som hellst, men här kommer receptet på kladdkaksmuffins med pollygodis i.. ;)
Jag gör ju allt i dubbelsats, så ni kan ju såklart göra halva receptet.
 Men då kommer ni ångra er, jag lovar! ;)


Pollymuffins ca 30st 
                                                                         200grader i ca 12-15min

*4ägg
*6dl socker
*2tsk vaniljsocker
*8msk kakao
*2krm salt
*3dl mjöl
*2dl smällt smör/margarin
*Polly,valfri sort ca 60st 


Sätt ugnen på 200grader.
Rör socker och ägg poröst tillsätt övriga ingredienser.
Rör ihop och häll i formarna, tryck ner 2 pollys i varje muffins.
In i mitten av ugnen i ca 12-15minuter.

Sen är det bara att smaska!
Glöm inte att kommentera bara.. :)




Kommentarer
Postat av: Karin Persson

Ska det verkligen vara 8 dl kakao?!?

Jag tror att jag har fått dessa inne hos brorsan, supergoda!

2010-10-18 @ 05:31:38
Postat av: Sandra

Wille & jag har bakat dessa idag.. oj oj oj.. så farligt goda.. mmm.. :)

2010-10-19 @ 20:32:29
Postat av: Carola

Gud vad himmelskt goda muffins...synd att Magnus inte kan smaka.

2011-08-08 @ 22:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0