Visst..

Du är läkare men ja vet i 17 om ja tror du har rätt.. Kankse el inte!

Ringde iaf in till barnkliniken imorse eftersom Ville varit riktigt dålig inatt, hans jobbiga,pipiga,rossliga andetag överöstade till och med mannens snarkningar.. Åh då fattar ni va!? ;) Febern har gett sig iaf. Fick då em tid 40min senare, stressade in till stan och var en kvart för tidig till och med. Anmälde till en tjej i receptionen att Ville var på plats och hon sa vi skulle slå ner oss i väntrummet så skulle en sekreterare komma.. Okey!! Men när vi skulle varit inne för 25min gick jag dit igen, och då blev jag anklagad för att inte ha anmälts oss!! Suck, förklarade läget och då var det nog nån anna sjuksköterska som sagt fel!!

Iaf så fick vi komma in över en timme försent! Bara vi klev in genom dörren sa läkarn, ja han har ju krupp! Öh jaha, så berätta ja om Stina med och att de sagt att hon hade förkylningsastma och att de hade samma symptomer.. Astma är ju på utandning och krupp på inandningen.

Så kika han i hals,öron och lyssna och sen sa han att det var bra med frisk luft och att jag skulle ge halv dos av syrrans medecin.. Sen var det klart!!

Stina kollade de ju syresättningen och tog blodprov på med, och det känns ju som att de borde vara ännu nogrannare på en lite nu med RS viruset som är överallt..

Han andas iaf fortfarande dåligt och hostar och har sig! Och hur får man i en 9månaders flytande hostmedecin som smakar lakrits shot!! Inte ens jag vill lukta på den.. Spännande, spännande..

Nu ska vi hämta hem syster och bror!!

Kraaam och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0