Riktigt goda..

Gjorde lite pizzabullar idag.. :) Enkla,goda och man kan variera smaken som man vill själv!!



Pizzabullar ca 50st!                                        225grader i 7-9min

50gr smör
5dl mjölk
1pkt jäst
1tsk salt
1msk socker
1 ägg
3dl grovt rågmjöl (jag hade bara grahamsmjöl och det vart bra det med)
10dl vetemjöl

Sås
1dl chilisås
1dl tomatketchup
4-5dl riven ost
200gr rökt skinka

Smält smöret och tillsätt mjölken och värm till 37gr, häll över den smulade jästen. När det smält, blanda i resten av ingridienserna och arbeta till smidig deg. Jag tyckte det behövdes lite mer mjöl..
Låt degen jäsa under duk i 30min.
Fixa till fyllningen under tiden.
Knåda degen och dela i två delar, kavla ut dom till två rektanglar. Bred på blandningen av ketchup och chilisås och strö över skinka och osten el vad du valt.
Rulla ihop och skär varje rulle i ca 25 st bitar och lägg i formar. Låt de jäsa under duk igen i ca 30min.
Grädda mitt i ugnen..

Skit goda, ungarna gillar dom med så de blir ju ett perfekt mellis alternativ!!

Jag valde att göra halva degen med skinka,fetaost och riven ost och den andra med överbliven taco köttfärs,feta och riven ost.. Hade på lite oregano med!! Hade gärna haft soltorkade tomater på den med skinka men den var slut, så det får bli nästa gång!!!





Kommentarer
Postat av: Anna

Nu ska jag pröva dina pizzabullar...barnen längtar efter att få provsmaka :)Ska även göra dina frallor, ser så goda ut, ska berätta vad jag tyckte sen!!

2010-09-23 @ 11:11:36
Postat av: Jennie

Bakade pizzabullar igår! Valde att ha en sort med tomatsås, skinka och annanas. En annan med vitlök och basiliskastekt kyckling, soltorkade tomater och oliver ovanpå några av dom. Dom med skinka smakade inte så mycket, men dom andra va goda. Smakade tyvärr inte så mycket basilika å vitlök bara! Så man får ha på mer nästa gång :)

2011-02-23 @ 13:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0