Blåbärsmuffins!



Blåbärsmuffins                                                         200grader i ca 15min
 ca 22st

125gr margarin el smör
3 ägg
2dl socker
5dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1krm salt
2dl creme fraiche
4dl färska blåbär, hallon el vad du har! Jag blandade hallon och blåbär, blir så fina färger då..

Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker vitt och poröst, sikta ner de torra ingridienserna och sen creme fraichen.
Rör försiktigt ihop till en smet.
Vänd ner matfettet och rör till slät smet. Varva smet och blåbär i lite större formar, strö på lite pärlsocker.. (Det glömde jag)
Grädda mitt i ugnen i ca 15min..




Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad roligt att hitta din blogg! Har du tre barn nu? Hade bara hunnit med på två. :) Hur är det med er?



Stor kram Ewa

2010-03-08 @ 16:48:33
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gjorde dessa muffins fast med hallon och päron istället,hade inga blåbär, dom var jättesaftiga och goda. Måste prova med blåbär nästa gång, går det bra med frysta bär oxå?

2011-08-08 @ 22:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0