Sandras smaskiga Jordgubbscheesecake !



Botten

100gr smör el margarin
3dl socker
1,5dl mjöl
4msk cacao
1,5tsk vaniljsocker
2st ägg

Smält smöret och rör ihop till en smet och häll i en smord form med avtagbara kanter. In i ugnen i 175grader i ca 12min, jag hade min i 16min för jag tyckte den var lite lös..

Låt kakn svalna!

Fyllningen

5st passionsfrukter
200gr philadelphiaost
2dl socker
2tsk vaniljsocker
3st äggulor
3dl grädde
2dl mosade jordgubbar
och lite skivade jordgubbar till ganering

Sila ur saften ur passionsfrukterna.
Rör ihop osten,socker,vaniljsocker rör sedan ner äggulorna ett i taget.  Tillsätt de mosade jordgubbarna och saften från passionsfrukterna. Vispa grädden och vänd försiktigt ner den i smeten. Häll över kladdkaksbotten och in i frysen i minst 4timmar!!

Ta ut den lite innan ni ska äta och garnera med resten av jordgubbarna!

Ät och njut för den är sjuuuuukt god! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0