Varför skaffar en del barn????

Ja det är frågan... Förstår mig inte på dom som skaffar barn efter barn och sen inte orkar ha dom hemma utan kastar iväg dom på dagis,gnäller om att de BARA får vara 15h om de får syskon. Bla bla. Tycker att jag är PUCKAD som ska vara hemma 9månader till med min Ville fast han redan är 1½år...
Gnäller och tjafsar, lägg den energin på barnet istället för att sitta och tycka synd om sig själv för att man måste ha barnen hemma när man själv är hemma.

Alla mina barn har gått 15h när de fått syskon, men Gustav hade inte gjort det om han inte hade hunnit börja på dagis. Han han ju gå ett halvår innan Stina kom oh jag jobbade, annars hade jag mer än gärna haft han hemma med. Men det kändes lite elakt och ta bort nått som han gillade så mkt och att inte träffa alla dagispolare.

Och nu tyckte jag att Stina var för stor för att gå hem från dagis med.
Hellst hade ja velat vara hemma hela tide sen Gustav föddes, hemmamamma men det finna ju räkningar att betala varje månad oxå.
Så jag är så GLAD över att vårdnadsbidraget finns, att man har den möjligheten att njuta av sina ungar. 3000kr är inte mkt men om man har möjlighet att jobba nått så funkar det.

För jag har inte skaffat barn för att andra ska få njuta av dom mer än jag,se alla framsteg. Jag har skaffat barn för att jag vill ha barn,se de växa fram och bli små underbara individer!!

Det roligaste som finns är ju vardagen med barna och att hitta på roliga saker ihop. MEN vardagen kan oxå vara pyton,stress,bråk och tjafs. Men det gör ju bara att man uppskattar det roliga och underbara ännu mera! :))


Så nu fick jag det sagt!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller med dig, fullständigt! Jag blir så ledsen när jag tänker på att jag kanske måste sätta Liam och Elliot på dagis för tidigt. Kan nog bara vara hemma med dom tills dom är runt 1 1/2 år, jag vill vara hemma längre! Vi har inte vårdnadsbidraget här i Söderhamn och dagarna räcker inte till då jag har lägsta nivå.



Usch!



2010-12-08 @ 22:32:03
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Lotta Jacobsen

Bra skrivet Emma!! Kram Lotta/.

2010-12-09 @ 12:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0