April e slut..

Vi var en vända till Kvarsebo, el vända det vart från kvart i sju och sen var vi inte hemma förrän halv10.. Lotter och godis,kasta pil,vårtal och sång sen tände de brasan och avsluta med fyrverkerier! Mysigt men lite väl lååångt och tråkigt tal men det är det väll alltid. Barnen hade iaf kul och busa och vann på lotterna och det är huvudsaken.. :)

Nu har Gustav fått testa sitt Ds med som äntligen laddat klart när vi kom hem, så det var en nöjd kille som somna snällt!
Appropå att jag sa att Stina och jag hade planerat att busa/lura han så lyckades vi!
Jag sa att vi måste en vända till Elgiganten och kolla en grej till köket.. Pust och stön va tråkigt tyckte barna. Men när vi klev ur bilen så passa jag på att gömma hans plånka i Stinas ficka som vi kommit överens. Så där inne när vi gick förbi spelen, sa jag till Gustav nämen titta Ds till bra pris och det finns ju skitsnygga turkosa. Har du med pengar så kan du ju köpa ett nu.. Han titta på mig och såg både lite chockad och ledsen ut.. Men, det sa du ju inte att jag skulle ta med! Nehe va syyyyyyynd.. Då kom lillfröken med ett glatt leende, men Gustav vilken tur för jag har tagit med dina pengar och tog fram plånkan!
Den glädjen i hans ögon och kramen Stina fick, och att han sa att hon är världens bästa syster!! Då njuter man.. Och Stina var lika glad hon för att han fick köpa och för att hon fick vara med och lura han lite.. :))

Det som var nästan lika kul var ju att han spart ihop 1400kr så han hade ju inte råd till ett spel nu, så lade jag till så han fick en väska att förvara det i oxå. Så vi åkte hem med ett Ds, utan spel som han ändå inte skulle kunna använda. Men jag sa att om han bara leta lite skulle han kanske hitta sin andra plånka med typ 700kr i som han tappat bort el gömt bra el vad han gjort, och då kunde vi ju åka och köpa ett spel efter matchen imorn.. Och det var han nöjd med! Men jag visste ju att hans morbröder skulle dyka upp efter nån timme med ett super mario..
Så när han öppna det paketet blev glädjen stor igen!! :))

Kul, och extra kul är det när det kämpat och spart ihop själva! De sparde ihop lite över 2000kr förra året till en studsmatta med, då får de även våra pantpengar och mynt.. Tror det är nyttigt att inte bara få och få utan få längta och jobba lite för det oxå!

Ne nu ska jag sussa, manen och Mattis ska ju på rally imorn så då väcker de säkert Ville med.. Och vi andra drar till Harg på fotbolls match!

Kraaaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0